O nas
W ramach zajęć lekcyjnych prowadzimy również indywidualne zajęcia. Każdy uczeń ma możliwość zdobycia nowych i kontynuację własnych zainteresowań w szerokim zakresie podczas zajęć pozalekcyjnych.
Uczeń opuszczając szpital otrzymuje zaświadczenie z uzyskanymi ocenami.
Posiadamy szereg materiałów dydaktycznych i środków ułatwiających proces nauczania i uczenia się.
Kadra naszej szkoły to nauczyciele i wychowawcy z pełnymi kwalifikacjami do pracy zarówno z uczniami z dysfunkcjami narządu ruchu jak i niepełnosprawnymi umysłowo w lekkim stopniu.
Jesteśmy tutaj po to, by złagodzić naszym uczniom trudny proces leczenia i rehabilitacji jednocześnie zagwarantować każdemu uczniowi prawo do nauki.
Nauczyciele-wychowawcy na zajęciach popołudniowych proponują ciekawe zajęcia np. plastyczne, muzyczne.
Liczne konkursy, zabawy rozwijają zdolności uczniów.
Sprzęt diagnostyczny
Zespół Szkół Specjalnych w Górznie posiada sprzęt pozwalający na diagnostykę i terapię metodą EEG Biofeedback. Placówka wzbogaciła się w ten sprzęt dzięki projektowi współfinansowanemu przez EFS.
Metoda ta pomaga kierować czynnością bioelektryczną mózgu, zwiększając występowanie pożądanych i hamując występowanie niepożądanych fal, które łączą się z różnymi zaburzeniami pracy mózgu.
Treningi EEG można stosować przy zaburzeniach psychicznych i psychosamatycznych u dzieci, młodzieży i dorosłych (np.: ADHD, ADD, autyzm, dysleksja, dysgrafia, bulimia, anoreksja), w chorobach neurologicznych (między innymi: mózgowe porażanie dziecięce, urazy czaszki, udar mózgu), mogą z niej korzystać również ludzie zdrowi, którzy chcą na przykład poprawić szybkość zapamiętywania, zredukować stres, czy poprawić wyniki sportowe.
W szkole przyszpitalnej metoda ta jest coraz bardziej popularna i rodzice często proszą o możliwość zastosowania jej na swoich dzieciach.
Zajęcia poazlekcyjne
Ważna rolę w życiu szkoły przyszpitalnej spełnia też zespół zajęć pozalekcyjnych, prowadzony przez wychowawców. To właśnie oni przez inicjowanie różnorodnych zajęć mobilizują dzieci chore do aktywności, stopniowo zwiększając wymagania, ucząc tolerancji, wrażliwości, zasad współżycia w grupie. Prowadzone są zajęcia tak, aby kojarzyły się raczej z zabawa i przyjemnością.
Terapia pedagogiczna
W naszej szkole prowadzone są także zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej, których głównym celem jest stymulowanie rozwoju dziecka. Dzięki podejmowanym działaniom dzieci klas 0-III mają możliwość wyrównania braków w wiadomościach i umiejętnościach oraz usprawniania rozwoju funkcji psychomotorycznych.